Psychologie a psychoterapie

Otevřená diskuze | Kategorie: Příroda a přírodní vědy
jednatakova (2016-12-03 18:07:40)radkojaga (2016-12-03 17:32:14)Millagros115 (2016-12-03 17:13:18)Sanxia (2016-12-01 23:34:04)Spravec (2016-11-28 21:15:32)Filcka (2016-11-28 19:48:42)osoba (2016-11-25 13:28:04)macinnka (2016-11-25 05:12:54)od10k5 (2016-11-24 21:59:20)mat.yz (2016-11-24 21:23:00)DuhovaSfinga (2016-11-24 21:03:24)Dopaminka (2016-11-24 20:55:12)minoki (2016-11-24 20:53:31)lafytka (2016-11-24 20:46:38)mustang116 (2016-11-24 15:51:20)c.erti.k (2016-11-24 09:22:10)mistr-flanwen (2016-11-22 18:41:17)DimmuBorgir (2016-11-20 22:43:46)Majolenka (2016-11-09 08:11:06)pitralona (2016-10-08 13:56:39)Agustinenn (2016-10-01 14:22:50)Quick (2016-09-25 12:48:02)andie418 (2016-08-19 16:45:13)
Psychologie a psychoterapie
Založeno: 15. 10. 2013 | Příspěvků: 7 006 | Členů: 51
Správci: mat.yz (hlavní)

Pohovořme si o tom co nás trápí,bolí ,s čím si nevíme rady a co nám naopak pomáhá v žití....Odborné a osobní náměty vítány.Prosím ,zde nediagnostikujeme nemoci,od toho máme odborníky.Urážky budou mazány.

Nemůžete přispívat - nejste přihlášen!


  • mustang116
    mustang116, 19.11.16 23:30:57  
     

    V střeše byla díra
    V střeše byla díra. Váhal sedlák Jíra, zda tu trochu deště vydrží to ještě. Vzal několik došků, spravil to jen trošku. Postačí to taky.
    V noci přišly mraky. Přišla bouře v spěchu, odnesla mu střechu.

    Více zde: http://stari.webnode.cz/products/v-strese-byla-dira/?utm_source=copy&utm_medium=paste&utm_campaign=copypaste&utm_content=http%3A%2F%2Fstari.webnode.cz%2Fproducts%2Fv-strese-byla-dira%2F

  • mustang116
    mustang116, 18.11.16 23:57:20  
     

    https://www.novinky.cz/veda-skoly/421022-finsko-se-jako-prvni-zeme-zbavi-skolnich-predmetu.html

    • Sanxia
      Sanxia, 19.11.16 11:50:41  
       

      není dobré stádově přebírat výkřiky do tmy z novin. Jde samozřejmě o hoax. To je tak, když "novinář", něco zaslechne, ale neověří si fakta. Smutná realita dne.
      http://www.oph.fi/english/current_issues/101/0/subject_teaching_in_finnish_schools_is_not_being_abolished

      • Sanxia
        Sanxia, 19.11.16 12:12:49  
         

        pro neznalé jazyka
        - Finsko mělo do srpna 2016 cíle vzdělávání, tj. jednotlivé předměty, stanovené zákonem o základním vzdělání a rozdělení odučených hodin vyučovaných předmětů je předepsáno vládní vyhláškou pro školství. Nicméně, finské školy vždy měly vysoký stupeň volnosti při provádění těchto stanovených cílů po více jak dvacet let. Výhodou bylo rozvíjení vlastní inovativní metody, která se školu od školy lišila.
        Nové kurikulum pro základní vzdělávání, které bylo realizováno ve školách letos v srpnu obsahuje určité změny, které vedly k nepochopení zrušení samostatných vyučovacích předmětů. Aby bylo možné čelit "výzvám budoucnosti", je kladen důraz na průřezové, tzv. generické kompetence zaměřené na práci napříč školními předměty. Jde o třídní praxe, kde mohou žáci pracovat s několika učiteli současně právě během projektových týdnů, které školy určují.

        Žáci by se měli účastnit každý rok alespoň jednoho takového multidisciplinárního výukového programu. Tyto moduly jsou navrženy a realizovány lokálně přičemž nová vyhláška rovněž uvádí, že žáci by měli být ještě aktivněji zapojeni to takového plánování.

        Tedy, žádné RUŠENÍ školních předmětů se nekoná. :4:

        • mustang116
          mustang116, 19.11.16 18:40:27  
           

          to mi spad kámen se srdce!

          • Sanxia
            Sanxia, 19.11.16 19:38:03  
             

            a důvod?

        • Jar.Esch
          Jar.Esch, 20.11.16 13:10:03  
           

          Také si myslím. Školství je v celém světě jednotné. Velice srozumitelné pro mě byl popis tohoto principu jedním dlouhodobým pobyvatelem v USA. Podle něj, je americké školství postaveno na principu, podle něhož by měl student strávit v systému co nejdéle času a co nejméně se naučit. A zdá se, že se tak úspěšně děje a začalo se tak dít i u nás. Tedy co nejvíce času, co nejvíce informací a v důsledku co nejméně pro život potřebného vzdělání. Školy tak každoročně opouštějí hordy neurotiků, s fragmenty nejrůznějších informací, o nichž už v době, kdy byli nucení se je učit, věděli, že je mohou použít akorát tak v nějakém kvízu, ale jen těžko v reálném životě. Znalosti a vědomosti, mají ve své většině uplatnění zase jenom ve škole. Absolventi pak musí pro život důležité informace hledat sami, se zpožděním a s obtížemi, jako něco velice cenného (ale i ceněného), což si ale většinou nemusí ani uvědomovat. Proto je tolik lidí spíše pseudovzdělaných, než vzdělaných skutečně. A zdá se, že to je cílem. Vytvořit takové vzdělávací systémy, kde člověk stráví co nejvíce času, od nejútlejšího dětství, ale co nejméně se doví (zbytek mozkové kapacity zaplnit pro život nepotřebným balastem).
          Pomatencům a nevzdělancům, se nejlépe vládne! Toť heslo mocných.

          • Sanxia
            Sanxia, 20.11.16 15:05:32  
             

            tak zlé to snad není. Naopak si myslím, že se lepšíme. Vidíte to příliš černě.
            Toho zbytečného biflování dat o narození a úmrtí, kde se kolik a jakých surovin vytěžilo apod. je méně a méně. Klade se větší důraz na vlastní myšlení, dávání věcí do souvislostí, nutnost porozumět rozlišovat a orientovat se v informacích, to je ten krok správným směrem.

            • jednatakova
              jednatakova, 20.11.16 16:40:28  
               

              "Klade se větší důraz na vlastní myšlení, dávání věcí do souvislostí, nutnost porozumět rozlišovat a orientovat se v informacích, to je ten krok správným směrem."
              To sice ano,ale někdy se nyní ustupuje až tak,že i žák,který napíše vidět s y dostane z češtiny jedničku. Nekecám. Mám s tím zprostředovanou zkušenost. Ono je dobré podporovat samostatné myšlení,ale zároveň nějaký základní všeobecný rozhled nejen v jazyce je zapotřebí.

              • Jar.Esch
                Jar.Esch, 20.11.16 18:49:28  
                 

                Možná je, ale například Henry Ford či Edison, navštěvovali školu kratince. Podle zdroje N. Hilla, jeden opustil školní lavice v pátém ročníku základní školy a druhý z nich v ní strávil pouhé tři měsíce (nevím ale který z nich jak dlouho). Proto žádný ze zdrojů ani u jednoho neuvádí délku studia. Jen u Edisona je zmínka, že nechodil do školy dlouho.
                Ford byl jednu dobu pronásledován novináři pro tzv. ignorantství, tedy právě pro absenci formálního vzdělání. Podal na novináře žalobu a sám se u soudu obhajoval. Odpůrci mu posměšně kladli otázky jako ve škole a přezkušovali ho. On vždycky odpověděl sice logicky, ale bez konkrétních údajů. Třeba na otázku, kolik vojáků padlo v té a té bitvě, Ford odpověděl, že přesné číslo nezná, ale že určitě se z té bitvy vrátilo mnohem méně vojáků, než kolik jich do ní šlo. Po několikáté takové otázce řekl novinářům: "Už mám těch vašich pitomých otázek dost. Podívejte, když potřebuji jakýkoliv konkrétní údaj či znalost, pak k tomu účelu mám na svém stole řadu elektrických tlačítek a vím které tlačítko zmáčknout, aby přišel konkrétní člověk a na mou konkrétní otázku - pakliže bych jí skutečně potřeboval, odpověděl".
                U toho soudu všem padly brady a pochopili, v čem spočívá skutečné vzdělání a že jenom v samoúčelném biflování to asi nebude.

              • Sanxia
                Sanxia, 20.11.16 19:37:18  
                 

                pokud by daný žák napsal výbornou esej a ulítlo mu jedno i/y, i já bych mu dala za jedna. Je dobré vidět věci v kontextu.

                • Jar.Esch
                  Jar.Esch, 20.11.16 19:44:24  
                   

                  Taky bych to tak viděl. Intelekt a schopnost tvořivě myslet a řešit situce, nemusí jít ruku v ruce s precizní gramatikou. A naopak, ten, kdo neudělá ani chybičku v jakémkoliv textu, nemusí obstát v reálných situacích.
                  Takhle je život zařízen (a dobrý učitel to ví).

            • Jar.Esch
              Jar.Esch, 20.11.16 16:52:05  
               

              Opravdu netuším, na co se klade v dnešním školství důraz. Znám školu z dob hodně dávných a dodnes jsem přesvědčen, že mě poškodila. Jinak ale občas něco přečtu či zaslechnu od těch, kteří se touto problematikou zabývají a z jejich výroků a hodnocení, mám pocit, že se toho moc nezměnilo. Jak už jsem uvedl onen rozbor Čecha, dlouho se pohybujícího ve Státech, který se touto problematikou zabýval. Z více zdrojů plyne, že kvalita školství u nás se zhoršila a přiblížila spíše americkému standardu. Stále více je slyšet, že za minulého režimu, byla úroveň výuky vysoká a dokonce efektivnější, než právě už ve zmiňované Americe.
              Jinak mám možnost ještě slyšet názory dnešních mladých a moje představa o školském systému se spíše utvrzuje.
              Nádherně popsal systém výuky B. Kuras ve své knize "Nebýt Golema", kde srovnává metodu Komenského s metodou pražského rabiho Jehudy Löva a dochází k závěru, že byly totožné. V jiné knize o Komenském "Slepování střepů", zase zmiňuje Komenského znalost hebrejštiny, takže je možné, že Komenský od Löva čerpal. Nicméně ale, ani jedna z těchto metod není uplatňována, přičemž o Komenském v podstatě nic neví ani současní učitelé (tedy kromě toho, že byl učitel národů). Je to sice nepochopitelné, ale je tomu tak.

              • Sanxia
                Sanxia, 20.11.16 19:10:08  
                 

                přijde mi, že dost paušalizujete. Byť se oháníte knihami, které, přiznávám, jsem nikdy nečetla.

                A když už jste zmínil USA. Právě školy těchto států patří dlouhodobě k těm nejlepším na světě. Ať už co se týče kvality vzdělání tak i uplatnění na trhu.

                • Jar.Esch
                  Jar.Esch, 20.11.16 19:28:27  
                   

                  Nechci se čímkoliv ohánět. Pouze jsem hodně četl a ty znalosti prostě uplatňuji. Nechci je ale vydávat za své, tak ty zdroje uvádím, v domění, že je to férovější.
                  Já americké školství samozřejmě znám jen zprostředkovaně. Domnívám se ale, že pokud se hovoří o americkém školství v superlativech, pak nejspíš o vysokém. Některé ty školy mají jak tradice, tak zvuk ve světě. Tam už jsou jedinci patrně vyselektovaní (to ale platí do značné míry o většině VŠ).
                  Pokud se mi ale na Americe něco líbí, tak to, že se tam snáze prodá individuální potenciál (i neformálně získaný), než u nás (dle sdělení kamarádů, kteří tam byli).

                  • Sanxia
                    Sanxia, 20.11.16 19:35:42  
                     

                    ano, s tím se dá souhlasit.

                    Váš komentář mi připomněl ještě jednu věc. Čím dál méně se čte. Já jsem své dětství prožila buď lítáním venku a vymýšlení různých her nebo čtením. Byla jsem takový knihomol.
                    Dnešní technické vymoženosti obě věci zabíjí. Škoda.

                  • Jar.Esch
                    Jar.Esch, 20.11.16 19:40:05  
                     

                    Tak to mně povídejte. Mí vnuci se na knihu ani nepodívají a dokonce se tím chlubí. Já jsem jim tím protivný (a často i tady na diskusích).

    • Sanxia
      Sanxia, 22.11.16 02:01:19  
       

      ještě něco k tomu školství.
      http://archiv.ihned.cz/c1-65524700-znamky-nestaci-at-se-zaci-hodnoti-sami

      Sebehodnocení. Myslím, že i to je důležitá věc. A nejen z psychologického pohledu. Vidím to v praxi u svých synovců.

  • DimmuBorgir
    DimmuBorgir, 18.11.16 15:45:11  
     

    https://psychologie.cz/uzkost-neni-nepritel/

    • mat.yz
      mat.yz, 18.11.16 22:30:59  
       

      Tak když jsem se začetla,skočila mi tam reklama přes celý monitor. Zřejmně placená stránka...takže nic! Tohle tady nepotřebujeme ......

    • jednatakova
      jednatakova, 19.11.16 19:01:12  
       

      dobré,leč trochu obecné...u mě byla deprese asi tím signálem zastavit se...protože než jsem jí onemocněla,žila jsem hodně hektický život

    • DuhovaSfinga
      DuhovaSfinga, 21.11.16 12:10:30  
       

      Výstižný článek.

  • BlankaS.
    BlankaS., 18.11.16 10:52:43  
     

    http://www.pronaladu.cz/proc-s-vekem-ztracime-pratele/

    • mat.yz
      mat.yz, 18.11.16 22:31:34  
       

      No a nejenom věkem ,ale i vývojem osobnosti .)

    • jednatakova
      jednatakova, 19.11.16 19:01:59  
       

      pěkný článek a bohužel pravdivý...přijde mi,že kvůli kariéře už nemají lidi čas budovat pevnější přátelské vztahy

  • jednatakova
    jednatakova, 16.11.16 15:44:38  
     

    Pokračuju v dietě...nějak to nepřeháním,ale prostě se hlídám...můj cíl je zhubnout +-5 kilo a nebo si alespoň udržet stávající váhu. Chutě na sladké mě občas pronásledují,ale už ne tak moc,jak předtím. Co je blbý,že mi chybí energie,to ale nepřipisuji dietě,ale počasí venku. Energie mně chyběla i když jsem se cpala.

    • jednatakova
      jednatakova, 16.11.16 15:45:30  
       

      Jenom si říkám,aby se mi ta dieta nevymkla z rukou...z toho mám trochu strach,jsem totiž perfekcionistka,když si za něčím jdu...
      jak to máte s jídlem vy?

    • Dopaminka
      Dopaminka, 16.11.16 16:28:26  
       

      Čtu tě zrovna když jsem dojedla ruské vejce koupené v krabičce v trafice při chůzi snezene,no hnus největší,ale hlad je hlad. :15:
      Tak asi nebudu ten správný rádce...ale zase, ty myslím také teoreticky dobře víš co tělo potřebuje.takže rady jsou naprd. Na tu energii nepotřebuješ ani tak cukr,jako spíše ziviny.z živé stravy.

      • jednatakova
        jednatakova, 16.11.16 16:51:28  
         

        ano,teoreticky to vím...a stejně pořád jaksi bojuju s pocitem hladu,takže na tom hubnutí bude asi něco špatně,ale teď přijít na to CO...

        • Dopaminka
          Dopaminka, 16.11.16 17:35:48  
           

          A co by sis nejraději dala?

          • jednatakova
            jednatakova, 17.11.16 09:47:12  
             

            mám chutě na sladké....evidentně mi chybí sacharidy...přitom přílohy jím,brambory,rýži,kuskus,těstoviny

            • Dopaminka
              Dopaminka, 17.11.16 10:50:19  
               

              Na jaké sladké máš chuť? Opravdu na těstoviny, rýži, brambory...?

              Nebo na čokoládu, sušenky, oplatky, zmrzlinu...?

              Možná je to v tom, co "nesmíš". Co sis řekla, že nesmíš. Zakázané ovoce.
              Já bych si denně kousek čokolády prostě dovolila. Ukojila svou potřebu. Spíše dopoledne,kdy je to "spalitelné", nebo i po obědě, kdy je chuť největší , ale dala bych si to !(resp. dávám si to v reálu, protože nedržím žádnou dietu). Velikost malé čokolády typu Kofila, Milena...apod.

              Možná ta chuť, co tě obtěžuje, je to malé ustrašené dítě, které se bojí, že už nikdy nic dobrého nedostane, a že už nadosmrti bude muset jíst jen a jen "zdravě".

              • DuhovaSfinga
                DuhovaSfinga, 17.11.16 11:00:58  
                 

                Taky to může být tím, že jí té přílohy málo. Ale jinak souhlas, u mně se to tohle nejvíce upravilo, když jsem si to začala dopřávat, jak píšeš dopoledne nebo po obědě.
                Ale je fakt, že já celou tyčinku nezvládám...Takže jednu kofilu jím třeba tři dny. Což je zvláštní, protože třeba s tabulkovou čokoládou takový problém nemám, ale já nesmím zjišťovat kolik to má KJ, to jsem ztracená...jakmile to nevím, tak to jde, mám tedy tendence ubírat normální jídlo na úkor mlsek...takže mám pak hlad...ale zatím to nejsem úplně schopná zládnout

              • jednatakova
                jednatakova, 17.11.16 12:42:38  
                 

                Na máslové sušenky. Mám je doma,nerozdělané a pořád na mě koukají z police. Hrůza :1:

                • Dopaminka
                  Dopaminka, 17.11.16 13:50:56  
                   

                  A kdyby sis dala tři sušenky?

                  • jednatakova
                    jednatakova, 17.11.16 16:07:08  
                     

                    No,já už dnes zhřešila dvěma kousky bábovky...holt na návštěvě se jídlo neodmítá :2: ,ale jako 3 sušenky bych si dala klidně,jenže já vím,že kdybych to balení rozdělala,tak to u tří nezůstane.

        • DuhovaSfinga
          DuhovaSfinga, 16.11.16 20:38:29  
           

          Z toho co píšeš mám dojem, že způsob hubnutí pro tebe=držet dietu. S každou dietou, kterou držíš si zhoršuješ schopnost těla s ní zacházet, tj. abys dosáhla nějakého výsledku, musíš to pokaždé přiškrtit více. S věkem je to horší a horší. A i v normálním režimu si můžeš dovolit méně a méně, protože tvoje tělo už toho má dost. Pokud máš hlad a trpíš nedostatkem energie, tak zcela jistě děláš něco špatně. Možností co s tím dělat je více, zkusit nutričního terapeuta /Výživového poradce nedoporučuji, jde o jiný systém vzdělání/. Pak je možnost naučit se něco o tom, jak tělo funguje, o tom jak v něm fungují živiny, naučit se to počítat a potom experimentovat...to je na dlouhou trať, ale člověk se nemusí škrtit stylem "mám strach, tak raději méně a trpět". Což nutně nemusí být projev ppp, ale jen neznalosti.
          Chceš-li si více dovolit a zpátky rozhýbat své tělo /metabolismus/ pak skutečně nezbývá než najít formu pohybu, která pro tebe bude snesitelná, nepříliš zatěžující a zároveň se přestat podvyživovat a trpět hlady, což situaci dále dost zhoršuje. Nastuduj si, jak to funguje /tepovka/ atd. Možná budeš překvapená, jak málo někdy stačí...

          • DuhovaSfinga
            DuhovaSfinga, 16.11.16 20:48:47  
             

            Podle mě je klíčem poznat svoje tělo, poznat obecně jak to funguje a nebýt jen odkázán na otrocké plnění pokynů podle "zázračných" systémů diet nebo dobrých duší, které se ochotně podělí o fígly jako "nejíst po 17 hodině, nejíst pečivo, nejíst ve stejný den maso a zároveň přílohu" apod.
            Prostě chápat a znát se. Ale nečekej, že to půjde během měsíce, tohle může trvat měsíce, i déle...
            Zkus si najít nějakou přednášku od RNDR. Fořta, má na věc velmi dobrý pohled. Alespoň mě přijde.
            Leccos se dá taky pochopit z videa https://www.youtube.com/watch?v=ZXfSxe99Sxs

            Ale obecně platí, že neexistuje snadná recept, jen vlastní snaha. :-) POkud tedy nemáš v plánu do konce života poslouchat na slovo někoho jiného...

            • jednatakova
              jednatakova, 17.11.16 09:45:58  
               

              díky,na video mrknu,ještě se mám co učit...

              • jednatakova
                jednatakova, 17.11.16 09:47:54  
                 

                a toho nutričního terapeuta...u nás je nějakej v nemocnici,tak možná se tam zkusím objednat,ale nevím,jestli to budu mít hrazené z pojištění

                • jednatakova
                  jednatakova, 17.11.16 12:41:35  
                   

                  Tak jsem zhlédla to video s paní Janou. A je to poučné. Já se teda nikdy na 100 kilo nedostala. Teď vážím 70 na 170 cm,takže tak akorát,jenže se bojím,že si to neudržím,proto se omezuju v jídle. Nejvíc se mi podařilo zhubnout 16 kilo. Jenže já na to šla asi podobně jak ta Jana,takže blbě. Tak jako ona bych nechtěla dopadnout. Asi zkusím toho nutričního terapeuta.

                  • DuhovaSfinga
                    DuhovaSfinga, 17.11.16 13:25:47  
                     

                    Proto jsem tohle video vybrala, taky mi přišlo, že máte dost podobný přístup.

            • Dopaminka
              Dopaminka, 17.11.16 10:44:07  
               

              To jsem se zase po dlouhé době koukla. :1:
              Hezký. Holky mi bylo líto, tak se snažila, a výsledek nikde. Metabolismus je strašně nespravedlivě rozdělenej mezi lidi. :10:

              Popiš, prosím, přesněji rozdíl mezi výživovým poradcem a nutričním terapeutem, díky.

              • DuhovaSfinga
                DuhovaSfinga, 17.11.16 11:11:10  
                 

                Tak podle doktorů překvapivě není pravda, že je geneticky dán metabolismus díky kterému přibereš po jednom dni cpaní se. Genetika hraje roli, údajně, asi v 10-15% tj. metabolismy, které i na malé zvýšení reagují takhle extrémně si prý lidi pěstují právě nevhodným způsobem hubnutí /Extrémníma dietama, soustavným podvyživováním se-bere se nedostatek živin ne KJ/. A ano jsou lidí, kteří si mohou dovolit méně než jiní, ale není to zase tak extrémně velká rozdíl.../No nevím jak vás, ale mně to fakt uklidnilo a poslední dva roky trávím pozorováním lidí ve svém okolí a sedí to/

                Nutriční terapeut je člověk mající zdravotnické vzdělání-3 roky a chce-li pracovat má povinnost se dále vzdělávat. Má znalosti fyziologie, chemie potravin, měl by umět o tom přemýšlet. Umí to přizpůsobit nejen podle měření, ale také životního stylu a nemocí, není nucen se řídit dogmaty /Aneb naučil jsem se a přes to nejede vlak/, ale přemýšlet a přizpůsobovat. Umí to spočítat, ani ne tak sestavovat konkrétní jídelníčky /To by se ani nemělo/, ale spíše množství příloh, bílkovin, cukru atd. Na toho konkrétního člověka.

                Výživový poradce naopak nemusí mít téměř žádné vzdělání-stran lidského těla, chemie potravin atd., může to být kdokoliv, účetní třeba, který si udělá výživový kurz /Minimální délka trvání není dána-klidně stačí pár hodin, nemusí mít žádnou praxi/. Velmi často to dopadá tak, že jde o stoupence jednoho výživového směru a časté papouškování jednoduchých dogmat. Čest výjimkám.

                • Dopaminka
                  Dopaminka, 17.11.16 12:23:44  
                   

                  K tomu rozdílu mezi nutr. terapeutem a výživ. poradcem... Děkuji za upřesnění, takhle jsem to nějak tušila.
                  Terapeut vs. poradce, to je podobné jako v psychologické pomoci - a tady chápu psychology, a zejména klinické psychology, kteří se brání tomu, aby se mezi "terapeuty" pasovali lidé bez vzdělání v oboru, v podobě "poradenství" nebo "kouč osobního rozvoje", apod.

                  Na druhou stranu jen samotné vzdělání je také málo...víme.

                  při té příležitosti bych se tě ráda zeptala na názor na Jana Havelku a jeho Cestu z deprese, znáš ta jeho videa na YT?

                  • DuhovaSfinga
                    DuhovaSfinga, 17.11.16 13:42:07  
                     

                    To máš pravdu, že samotné vzdělání nestačí, ale pak je to samozřejmě o lidech, o jejich přístupu a snaze skutečně o tom co dělají přemýšlet a ne si to zjednodušovat.

                    Jo, jeho videa znám, ale nevydržela sem u nich. Některé věci jsou podle mě inspirativní, asi si něčím prošel. Ale mám z něj dojem, že by mohl mít problém se přizpůsobit konkrétnímu člověku a jeho příběhu/smýšlení a místo toho by se snažil napasovat svůj pohled na každého.
                    Podle mě je na něm hodně vidět jeho původně technická profese, zjednodušení. On to vidí jasně a čeká, když to řekne, uvidí to i ostatní. Stačí to říct a kouzlo. Ale tak to není, terapie je proces hledání souznění mezi terapeutem a klientem a ten je v každém vztahu jiný, nelze tam napasovat stejné přístupy, stejná slova, nejde to stejně rychle ani na té cestě nejsou stejné milníky. A nějak z něj nemám dojem, že by tohle vnímal.

                    Proto si vážím vystudovaných lidí /Samozřejmě těch, kteří to dělají pořádně/, protože nevidí jen jednu příčinu, jeden přístup, ale přemýšlí v širším kontextu, souvislostech, znají toho více, mohou lépe vybírat a hledat spolu s klientem co sedí, nedrže se jen jedné škatulky/dg/.

      • minoki
        minoki, 18.11.16 15:03:23  
         

        Da se jist ruske vejce za chuze??

        • Dopaminka
          Dopaminka, 18.11.16 15:32:37  
           

          Jistě. Hlavně když přitom prší a jím to z kelímku rohlíkem. Hlad je strasna věc. :15:

          • DuhovaSfinga
            DuhovaSfinga, 18.11.16 17:27:39  
             

            Jsem si musela najít co to je. A usoudila jsem, že to musel být docela výkon jíst to za chůze...asi jako vlašák.