Elektro

Otevřená diskuze | Kategorie: Počítače a elektro
Ondi (2018-08-17 03:37:11)Stanislav (2018-08-16 21:25:52)Mr.Flibble_SunnyBoy_Slan (2018-08-14 22:27:39)delfinsk (2018-08-12 20:47:23)Jindra60 (2018-08-12 19:44:34)od10k5 (2018-08-12 11:15:03)odler (2018-08-11 18:38:59)petr. (2018-08-11 17:05:23)Paia (2018-08-11 09:58:10)Borst (2018-08-10 23:13:40)xkox (2018-08-10 23:10:32)kolbaba71 (2018-08-02 13:28:57)doktor.zaba (2018-07-16 15:08:23)Kostic33 (2018-07-10 09:15:16)BaronQ (2018-06-05 01:30:31)michalpindak (2018-05-29 08:28:33)fialovypetr (2018-02-10 10:24:09)singing.vort (2018-01-06 10:59:49)LM386 (2017-11-07 06:12:54)SantuS01 (2017-07-14 14:03:03)Ifan007 (2017-04-29 16:09:00)Vodkin (2017-03-01 08:57:05)MartinMlcoch (2017-02-01 15:02:50)
Elektro
Založeno: 11. 10. 2013 | Příspěvků: 3 798 | Členů: 26
Správci: odler (hlavní), Ondi

SDRUŽENÍ MILOVNÍKŮ ELEKTRONŮ :-)

Hymna fóra: https://www.youtube.com/watch?v=GpaVgUfi0Xo

Nemůžete přispívat - nejste přihlášen!

  • Mr.Flibble_SunnyBoy_Slan
    Mr.Flibble_SunnyBoy_Slan, 10.8.18 21:52:29  
     

    https://www.youtube.com/watch?v=KgOKhfVON4Y To je nějaký zvláštní ruský vtip? Vím, že existuje varianta propojení, kdy silným obtočením vodiče kolem hranolu vznikne prý mikrosvár..ale tohle?

    • Ondi
      Ondi, 11.8.18 01:24:18  
       

      S tím wire-wrap mám své profesní zkušenosti, vesměs pozitivní. Vyžaduje ovšem ten správný drát, správný hranolek a správnou navíječku. Měli jsme pneumatické, zkoušel jsem i ruční - v nouzi.
      Jedinej problém byl při opravování chyb, zejména, když se jednalo u spodní závitek ze tří, ze čtyř. To elektrické spojení je absolutně vynikající, dělali jsme i řezy a koukali na to pod mikroskopem. Ovšem bylo to jen pro signální propojení, tedy proudy v mA. Perfektní věc ... ale i tu asi už "vodnééés čas".

      To, co předvádí Rusák je sice zajímavé, ale nákladné. Tomu sváru elektrickým obloukem bych zas tak moc nevěřil. Myslím si, že šroubovací svorky jsou spolehlivější. A rozebíratelné. :1:

    • Paia
      Paia, 11.8.18 09:58:09  
       

      tohle by u nás přes revizáky neprošlo, i když to svařování je možná stálejší, než šroubování na svorky v krabicích...

  • Borst
    Borst, 25.7.18 14:43:52  
     

    Pro Stanislava
    Už to bude rok, kdy jsi někde hodně dole napsal:
    "Já osobně bych za 25 korun koupil v GESu XLR konektor na kabel a použil ten. Piny domácí výroby budou měkké a rychle oxidují."
    Šlo o tento můj bastl s vestavěnými odpory:
    http://strangery.sweb.cz/XLR_R.jpg
    Měl jsi pravdu, aparatura je častěji zapnuta než vypnuta a dnes z čistajasna zvláštní šum. Nejprve jsem si myslel, že je to nějaký zvuk zvenčí, ale sílil a začal být provázen praskotem a to už mi došlo, že je to od zapnutého komba. Od té úpravy, kterou jsme tehdy řešili jsem na ten konektor ani nesáhl, vše v pohodě, pouze jsem ho takto zaizoloval:
    http://img24.cz/images/75415803356412596113.jpg
    Vezmu nový XLR a pokusím se do něho vtěsnat ty dva odpory 47 kΩ (tehdy se mi to nepodařilo). Vysunutím a opětným zasunutím šum zmizel, ale asi ne nadlouho. Pokud se mi nepodaří nacpat odpory do konektoru, tak bych zkusil nějakou povrchovou úpravu měděných pinů. Výhodou toho bastlu je, že netrčí dopředu, je úhlový a malý oproti běžně prodávaným.

    • Stanislav
      Stanislav, 26.7.18 21:58:39  
       

      Jééé, děkuji za zpětnou vazbu - to mne potěšilo :15: Koukám, že je tu nějaký nový příspěvek a on je dokonce adresován přímo mně :3:

      Hele, pokud bys tam ty odpory nedostal, tak ti to klidně zadarmo vyrobím v požadovaném provedení a pošlu poštou :1:

      • Borst
        Borst, 27.7.18 07:49:13  
         

        Zatím to nechávám ve stádiu úvah a již hotové provizorium asi vyvolá úsměv.
        Piny jsem vyleštil pomocí https://www.dremelcz.cz/dremel-3000-jc do vysokého lesku a styčné plochy počmáral měkkou jedničkou tužkou.

    • petr.
      petr., 26.7.18 22:11:55  
       

      Nevejdou se tam ani SMD odpory?

      • Borst
        Borst, 27.7.18 08:30:12  
         

        Měl bych obavy z možného zkratu v tak těsném prostoru. Tím by se pravděpodobně odpálil tento zesilovač v klávesách:
        https://www.imgup.cz/images/2017/08/16/zesilovac.png
        I to by šlo vyřešit ochrannými odpory s hodnotou odhaduji tak 33 Ω přímo na odbočení u reproduktoru**, ale podruhé bych už ty klávesy nerad rozebíral. Rozebrání bylo snadné, ale skládání už ne.
        Umístění těch odporů děliče 47 kΩ u začátku odbočení (u reproduktoru) mělo malý odstup rušivých signálů od spínaných zdrojů pro různé pedálové efekty.

        ** Připojením komba ke klávesovému nástroji se před úpravou aut. odpojoval vnitřní zesilovač s reproduktory. Potřeboval jsem aby zůstal zapnutý. Úprava konektoru v klávesách (zablokování odpojování) nepřipadala v úvahu, není přístupný a mimo to je přímo na DPS, kde toho není zrovna málo jako zapouzdřený. Dobře jsou přístupné reproduktory, takže odbočení od jednoho z nich a přidání konektoru. U komba musel být použit symetrický vstup a snížení úrovně signálu děličem 15/1 , kdy vstupní odpory jsou proti GND 3,3 kΩ v každé větvi a v sérii ty dva odpory 47 kΩ.

        • Stanislav
          Stanislav, 28.7.18 01:44:03  
           

          V XLR konektorech je hodně místa, toho bych se nebál - vejde se tam několik vývodových rezistorů velikosti 0204 0.4W bez rizika nějakého zkratu. Konektor by nicméně šlo dále zalít epoxidem nebo jinou hmotou, což by riziko zkratu zcela odstranilo. Při použití malých SMD součástek se tam dá nacpat snad celý mikropočítač. Osobně bych také volil variantu s zapájením několika rezistorů přímo do profesionálního konektoru.

          Pokud by Borst i přesto trval na plochém provedení s kolíky zapájenými v DPS, tak alespoň bych místo odřezků měděných drátů použil kolíkovou vložku z komerčního XLR konektoru. Většina konektorů je plně rozebíratelná a ta vložka vypadá nějak takto https://www.cseonline.com.au/images/P/QG3M.jpg Tuto vložku by zapájel namísto měděných odřezků a měl by profesionálně vyrobené kontakty v původním provedení konektoru.

          • Borst
            Borst, 28.7.18 17:36:27  
             

            Poslední varianta (s tou vložkou) se mi líbí nejvíc a tak to i předělám.

  • ferenze113
    ferenze113, 18.7.18 13:53:32  
     

    Dobrý den, chtěl bych se zeptat a potřeboval bych pomoct s výběrem nového RC modelu. Chtěl bych si pořídit něco takového https://www.modely-rc.cz/pro-deti/obojzivelnik-amphibious-stunt-car-cerveny/ , jen si nejsem jistý, zda je to vhodný model pro začátečníka? Jestli se s tím hned naučím? Nebo nad tím strávím spoustu hodin? Díky za odpověď.

    • Borst
      Borst, 25.7.18 14:25:14  
       

      Asi pro dálkové ovládání neexistuje nic snazšího, než tento atypický "samochod", ale ani ovládání není typické a tak pro případný budoucí přechod na složitější RC modely může vzniknout nesprávný návyk.
      Zde je přehledný popis uspořádání kniplů pro RC modely.
      http://www.modelarina.cz/page.html?id=1&chapter=0
      Výběr vhodného modu by měl být už s prvními experimenty pokud se nejedná pouze o chvilkovou a okrajovou záležitost ve stylu "Koupit - rozbít".

  • delfinsk
    delfinsk, 7.7.18 15:50:44  
     

    Leží a zahálí tu u mne K565Py1, DRAM, 4096x1, Intel, více kousků a jsou určeny (jako já) do starého železa. Chce je někdo opečovávat?

  • Borst
    Borst, 23.6.18 22:37:11  
     

    http://img24.cz/images/40982582140239084948.jpg
    Alkalické baterie 9V už jdou u nás cenou nad 50 Kč a tak s nimi u svých měřáků končím. Na snímku první experiment - Li Pol 2S 350 mAh, ... zatím dobrý, čas ukáže. Konečné napětí vybité Li Pol je 7,2 V což je zároveň napětí při kterém už je indikována zcela vybitá baterie multimetru, s dalším poklesem vypne.
    Nabíjecí baterie 9V Ni MH stejné velikosti se mi neosvědčila. Má velké samovybíjení, ještě že jsem měl po ruce stále funkční a hodně starý PU120, ten se obejde i bez baterie (pokud nepotřebuji měřit odpory).
    http://img24.cz/images/08352444689136851954.jpg
    Je to dost natěsno, ale pro nabíjení nebude třeba baterii vyndávat. Upraveným nabíjecím kablíkem lze nabíjet pouze přes balanční konektor proudem 2C (0,7A) což trvá při zcela vybité baterii asi 30 minut (mnohokrát ověřeno v jiných aplikacích). Výrobce baterie garantuje nabíjecí proud až 5C (1,75 A) což obnáší teoreticky 12 minut nabíjení, prakticky asi 15 minut, jelikož v závěru nabíječ snižuje proud a už jenom dorovnává odchylky mezi články.
    (Cena Li Pol baterie na snímku je 129 Kč)

    • Ondi
      Ondi, 24.6.18 02:07:03  
       

      Dobré, ale jestli tu Li Pol nechceš používat jinak, tak bys ji moh napájet natrvalo, bez těch konektorů. Ten 9V je stejně nespolehlivý bazmek, s tím mám věčně jen potíže.
      Tak mi napadá, že by se ten LiPol dal použít také v hlásičích kouře, tam měním ty klasické 9V bloky v závislosti na kvalitě, značce výrobku za jeden až dva roky. Před lety jsem v jednom supermarketu viděl dokonce tyhle bloky v Li provedení, ale zdály se mi předražené a vývod na balancer neměly. Asi nenabíjitelné provedení.

      • Borst
        Borst, 24.6.18 11:27:51  
         

        Zachoval jsem možnost odpojení baterie, ale ten bazmek (vlevo) jsem vynechal.
        http://strangery.sweb.cz/Bazmek.jpg
        Nevím jak by se osvědčila tahle Li Pol baterie https://emotors.cz/baterie/6955-giant-power-150mah-1s-15c.html u těch hlásičů kouře.
        Možné problémy:
        - Malé napětí, před téměř vybitým stavem baterie je už pouze 7,4 V a plně nabitá má jenom 8,4 V
        - Při teplotách pod nulou může tzv. "vytuhnout" , ale to se projevuje pouze tím, že klesne proudová zatížitelnost.
        - Někdy je zmiňováno, že LiPol bateriím nesvědčí dlouhodobá nečinnost. S tím jsem se nesetkal. Obvykle v říjnu končím provoz několika LiPol, uvedu je na skladovací napětí tj. 3,85 V/1 článek a zhruba po půlroce nečinnosti mají téměř stejné napětí. Připadne mi, že to samovybíjení které je už tak velmi malé se snižováním napětí ještě zmenší a když dosáhne hodnoty 3,85 V/ 1 článek tak téměř zaniká.

  • doktor.zaba
    doktor.zaba, 17.6.18 11:53:57  
     

    Zdravím, mám tento levný displej http://vool.cz/M3Zf9 a jak už to tak bývá u těchto výrobků, po chvíli provozu začal zlobit - samovolně se mění kontrast. Stačí mírné zatlačení v místě kde je vodivá guma a zase se chytí. Po rozdělání jsem zjistil, že soudruzi v Číně plošky na DPS nepozlatili, ale pocínovali. Existuje nějaká levná finta, jak zajistit lepší vodivost na těch pocínovaných ploškách? Jde mi opravdu o domácí opravu bez dalších nákladů, jinak si raději koupím nový v CZ. Jen je mi líto ten krám vyhodit kvůli špatnému kontaktu.

    • Ondi
      Ondi, 17.6.18 13:17:02  
       

      Nejseš sám, kdo tímhle trpí.
      Ty LCD, které jsem zkoumal protože "zlobily" ovšem neměly kontakty pocínované. Ten napařený kov je oxyd slitiny india a cínu.

      Mám takový nápad, který jsem ale nevyzkoušel - existuje vodivý lak a tak by třeba šlo tím lakem přilepit na ten napařený kov tenké drátky a ty pak napájet do přístroje. Tím obejít tuhle nespolehlivou lamelovaně vodivou, nevodivou gumu.

      Dej vědět, jak jsi pochodil.

      • delfinsk
        delfinsk, 17.6.18 19:30:11  
         

        Teoreticky by to mohlo být bezchybné, ale vidím problémek v praxi. Ta nespolehlivá, lamelovaně vodivá - nevodivá guma je nekonečný pásek „drátek-izolace-drátek-izolace-drátek-izolace“. Plošně nanesené lepidlo by zkratovalo vodiče mezi sebou. Ten tišťáček, kam ta guma dosedá, by se musel přelepit izolační páskou, odřezat z ní místa vodivých ploch, pak to napatlat lepidlem, zbytek pásky strhnout a modlit se, že někde nebyla kapička, která by se rozlila do nežádoucího směru (a pak dodatečně opravovat).

        • Ondi
          Ondi, 17.6.18 23:10:12  
           

          Netvrdím, že by to bylo jednoduché. Asi by se musel udělat přípravek ze kterého by ty konečny odizolovaných drátků (třeba Cul 0,2) trčely pár mm a přiložily se společně na ony kontaktní plošky LCD, a pak drátek po drátku zakápnout tím vodivým lakem, nebo lepidlem. Pochopitelně to vidím v rozteči 1/10 coulu (2,54mm). Musel by to být dostatečně mechanicky stabilní přípravek aby se to po dobu vytvrzení onoho lepidla nehnulo.

          • doktor.zaba
            doktor.zaba, 18.6.18 05:47:58  
             

            Na takové akce bych si dnes už asi netroufl, ani bych neměl trpělivost. Je to strašně titěrné. Možná zkusit zakápnout všechny drátky jednou kapkou a po zaschnutí proškrábnout mezery, uvidím.
            Zatím jsem udělal tu věc, že jsem znovu sundal plechový rámeček co drží displej na DPS a zároveň stlačuje tu vodivou gumu. Kontakty očistil a rámeček nasadil zpět tak, aby ta guma byla více stlačená. Pokud se to časem zase projeví, koupím nový v CZ a s tímto si ještě pohraji, nebo ho rovnou pošlu do křemíkového nebe :) Zatím funguje krásně: http://www.123.wz.cz/dscn0268.jpg

            • Paia
              Paia, 18.6.18 08:53:09  
               

              ta hláška na displeji je dost divná, myslím stylisticky, těžko si představit, co to má za význam...

              jestli to má bejt např. nějaká kapalina v sudu, tak spíš "pod okrajem"

              • doktor.zaba
                doktor.zaba, 18.6.18 09:06:05  
                 

                Sice to s funkčností displeje nesouvisí, ale to je na přání "zákazníka" :4: Snímá se výška hladiny zachytávané dešťové vody v zásobníku pod dvorkem který není jinak dostupný, než po rozebrání dlažby, proto celý tento bazmek. Jinak až se to bude instalovat, tak zjistíme rozměry toho zásobníku a upravím to na zobrazování přímo v litrech :4:

                • Ondi
                  Ondi, 18.6.18 13:46:54  
                   

                  Šikovné, potřeboval bych hned tři kusy. Ty US vydržejí tu vlhkost?

                  • doktor.zaba
                    doktor.zaba, 18.6.18 14:24:04  
                     

                    Viděl jsem, že se prodávají taková měřidla hladiny se stejnými senzory, tak doufám že bude sloužit i tohle. Pokud ne, bude se muset vymyslet jiná varianta. Chtěl jsem aby to bylo mechanicky co nejjednodušší bez ponořování nějakých snímačů nebo použití plováků. Uvidíme jak dlouho to vydrží :4:

                  • Ondi
                    Ondi, 18.6.18 15:46:50  
                     

                    Realizoval jsem to lištou v kádi s drátky, asi jako u hřebínku, s jen 8 drátky od minima po maximum. Napájím tou dešťovkou pračku a minimum slouží k poplachu a zabrání pumpě běhu naprázdno (napájet pračku).
                    Signalizuji to jen LED, aby byl přehled, na kolik praní je ještě voda (jedno praní zhruba 50litrů).

                  • m.marianek
                    m.marianek, 22.6.18 10:23:53  
                     

                    Pokud je to napájeno ze sítě, dal bych k těm čidlům do krabičky pár topných odporů, aby se kolem nich nemohla srážet vlhkost a mělo by to být bez problémů. Samotná vlhkost by elektronickým součástkám vadit neměla, ale vysrážená voda už ano.

                  • doktor.zaba
                    doktor.zaba, 22.6.18 11:13:47  
                     

                    Dobrý nápad s těmi odpory, ale už je to zabudované pod zemí. Pokud by se vyskytl problém s vlhkostí, zkusím to.

    • Stanislav
      Stanislav, 21.6.18 20:07:23  
       

      Toto je myslim stejny nebo podobny LCD, jaky se pouzival v telefonech Nokia 5110 apod. Stejnym problemem trpely i tyto profesionalne vyrobene telefony.

      Ja bych na to take pouzil vodivy lak, ale izolaci vodicu bych resil jinak. Lak je sice vodivy, ale dobre vodi jen v tenke vrstve, takze bych ho naredil, pretrel gumicku jemnym steteckem a slozil LCD dohromady. Vrstva mezi dotykajicimi se kontakty bude velmi tenka, prez izolaci bude naopak velmi siroka a spatne vodiva. Tezko rict jaky bude vysledny pomer vodivosti, jelikoz ta gumicka s kontakty take neni tvrdy vodic, ale spise gumovy odpor. Fungovat by to vsak mohlo- myslim, ze podobnym zpusobem se montuji flex kabely na elektroniku LCD panelu ve vyrobe.

  • Paia
    Paia, 25.4.18 10:37:38  
     

    čaues, mám dotaz k p.a.
    dosud jsme s kapelou hráli na malej 2x150W yamaha stagepass povětšinou jen na jednu bedničku ze dvou (v tý jedný bedně je zabudovanej odnímatelnej mixáček se zesilovačem, pro 3 mikrofony, elektronický bicí a jednu akust. kytaru)
    jelikož už ale po 10 letech dosluhuje, budeme si kupovat nový p.a. podobnýho typu a podobnýho vzezření, 2x250W a tak se chci optat (aby nedošlo k nechtěnýmu poškození a návod k obsluze ještě nemám), jestli je nutno vždy do zesilovače zapojit obě bedny (L a P), nebo jestli se může opět provozovat (v malinký hospůdce) jen s jednou bednou a případně střídat výstupy, jednou L, příště P, jestli tomu zesilovači nebude vadit, když jeden kanál nebude mít "odběr"...

    • Jindra60
      Jindra60, 25.4.18 11:03:01  
       

      Nenapadá mě jakýkoli důvod proč by musely jet obě strany krom toho, že by nebyl stereo přenos. Pokud to máš na výstupu z mixu sloučené, tedy jako mono, pak uslyšíš všechno. Jen odběr ze zdroje bude výrazně menší :4:

      Další pohled je, že vlastně budeš mít regulátorem hlasitosti ten nevyužitý kanál vybuzen stejně jako ten užívaný. Tenhle efekt dovedeš zredukovat balančním potenciometrem nebo nastavením hlasitosti jen jednoho kanálu.
      Teoreticky by se ani tady nemělo stát nic, nebude proudové zatížení koncového stupně.

      • Paia
        Paia, 25.4.18 13:53:27  
         

        tak se mrkni, jak ten mix+zes vypadá

        https://www.thomann.de/cz/superlux_sp110.htm

        master je jen jeden poťák, zřejmě dvojitej spřaženej a balance mezi L/P tam nejsou

        třeba má ty výstupní jacky na pasivní repro s nějakým vypínačem, kterej jednotlivý kanály zesilovače zapne podle toho, ve kterým je zasunutej kabel...

        • Jindra60
          Jindra60, 25.4.18 18:31:33  
           

          ...píšou:
          Powered mixer with class D power amp
          Pokud to jede ve třídě D, nemělo by se tomu bez zátěže nic stát. Ovšem nikdy jsem nic takového nevyrobil, pouze teorie.

          Built-in limiter to prevent overload and damage to amp and speakers
          Takže jak zesilovač tak repro by měly být interně chráněny :-)

          Z německé reference má o 5 kg víc.
          A zesák je oddělitelný, čili můžeš sledovat teplotu hmatem. Těžko říct jak jsou výkonové stupně rozmístěny, ale jedna strana (provozovaná) by mohla být teplejší. Ovšem nečekej, že bys na tom mohl vařit kafe :-)

          • Paia
            Paia, 25.4.18 20:36:29  
             

            vypadá to hodně stejně jako náš současnej yamaha stagepas, a ten má uvnitř 2 větráky, který jsem v minulosti 2x promazával a nedávno potřetí už to nepomohlo a dělaj kravál, ale nepřehřejvá se to ani když zůstane v tý bedně

            tak dík za odpovědi s tou interní ochranou, můžem bejt v klidu...

            • Stanislav
              Stanislav, 25.4.18 20:46:40  
               

              Podle mne by to každý rozumný konstruktér navrhl tak, že to může pracovat i s jednou bednou, zejména pokud je druhá bedna odpojitelná. Pokud by to tomu zesilovači ublížilo, tak bych to považoval za konstrukční vadu. Nemělo by to vadit ani u klasického, ani u spínaného zesilovače.

              • Jindra60
                Jindra60, 26.4.18 16:23:56  
                 

                ano, i tak to jde pochopit, je to logické. ovšem hádej se s výrobcem, či spíše neschopným prodejcem neznalým co prodává, hlavně když umí zboží podat :8:

                momentálně se dohaduji s Alzou, všechno házejí na výrobce (PRC), jako bych to kupoval u něj

                • Stanislav
                  Stanislav, 26.4.18 20:10:03  
                   

                  PRC je People's Republic of China čili Čínská lidová republika :) Tam by asi moc neporadili...

    • Borst
      Borst, 26.4.18 19:33:12  
       

      Pravděpodobně se nic nezatížením jednoho kanálu zesilovači nestane, ale lepší by bylo, kdyby se zapojila i ta druhá bedýnka, vždyť je mrňavá (545 x 343 x 300 mm). Zvuk bude určitě prostorově lepší. Pokud je ta hospůdka skutečně malá, mohou být vedle sebe a ještě minimálně dva důvody, proč by to tak bylo vhodnější.

      • Borst
        Borst, 26.4.18 20:08:40  
         

        SP110 bude s velkou pravděpodobností osazen efektovým procesorem a to už by mohlo obnášet jistá omezení použitím pouze jednoho kanálu (nutno vyzkoušet, jenom úvaha).

      • Borst
        Borst, 26.4.18 20:13:12  
         

        Koncový stupeň může být v jednom pouzdru IO (oba kanály), nerovnoměrné tepelné zatížení by mu pravděpodobně neprospívalo.

        • Jindra60
          Jindra60, 26.4.18 21:28:58  
           

          zesilovače třídy D by neměly hřát, koncáky mají pracovat v režimu zavřeno/saturace, čili není co by topilo. Ale jak jsem psal, vyzkoušené to nemám :8:

      • Paia
        Paia, 26.4.18 21:10:59  
         

        v tý naší kmenový hospůdce (sotva pro 30 lidí, tam je to plošně jak obejvák s předsíní) se jentatak směstnáme ke stolu, druhá bedýnka tam by fakt nebyla kam dát, tu bysme si brali do větší hospody, samozřejmě pak do ještě větších prostorů

        efektovej procesor v tom není, jen obyčejnej reverb, na náš zpěv není nic dalšího potřeba

        • Borst
          Borst, 29.4.18 07:47:33  
           

          Superlux SP110 asi bude vybaven podle tohoto popisu digitálním efektovým procesorem:
          https://www.musicshoponline.cz/product/ozvucovaci-soupravy/se-sitovym-napajenim/ozvuceni-10_quot__-superlux-sp110/1477
          To by znamenalo, že musí být pro zachování dobrého zvuku oba kanály.

          • Paia
            Paia, 29.4.18 09:58:15  
             

            tím právě myslej ten reverb, prohlížel jsem si detailní obrázky mixu a tohle je přesná kopie yamahy a ta měla taky jen reverb

            jiný podobný výrobky od jinejch výrobců v týhle cenový hladině mají ale míň XLR vstupů nebo mají lajnu be EQ (zato se pyšní USB vstupem a bluetoothem, to je tak pro pouštěče oggů/flaců/empétrojek), tak ty třeba mají efektovej procesor s několika různejma možnostma jako mají větší pultový mixy, ale i tak se u nich prakticky využívá jeden efekt bez nějakýho přepínání na jinej

            • Borst
              Borst, 29.4.18 11:16:06  
               

              Co tohle?
              https://kytary.cz/laney-ah150/HN134373/

              • Borst
                Borst, 29.4.18 11:40:54  
                 

                Pro více XLR vstupů lze použít
                https://www.vpcentrum.eu/redukce-jack-6-3-mono-konektor-xlr-3p-zdirka

              • Paia
                Paia, 29.4.18 14:35:45  
                 

                nic, to je úplně mimo mísu...
                zejtra si jdem objednat ten sp110, místní obchod pravidelně odebírá od thomann.de, tak třeba dostanem i lepší cenu než je na webu

              • Borst
                Borst, 29.4.18 17:11:11  
                 

                OK, špatný tip (asi proto že ho mám) i když je v popisu: "Kompaktní univerzální kombo umožňuje bohaté možnosti připojení včetně vokálního mikrofonu, akustické kytary, kláves nebo elektronických bicích."
                Má 12" reproduktor + kalotový výškový a ještě výstup pro externí repro 8 Ω.
                Připadlo mi, že 250 W u té soupravy SP110 na jeden 10" reproduktor je asi poněkud nadsazené

                • Paia
                  Paia, 29.4.18 18:51:40  
                   

                  jo, špatnej tip, my nepotřebujem kombo, ale malý p.a. abysme nemuseli poptávat externí zvukaře, což by prakticky do hospůdky ani nešlo :-D
                  navíc krom 10" repro to má ještě 1" vejškáč a malýho výkonu bych se nebál, vím co umí současná dosluhující yamaha a to je jen 2x100, max 2x150, ani nevím přesně...

    • Paia
      Paia, 18.6.18 09:25:17  
       

      tak už jsme na aparát párkrát hráli, funkce, zvuk i výkon jsou v cajku, ale na rozdíl od tý yamahy to jednu chybičku má - je to abnormálně citlivý na použití vypínačů na mikrofonech, děsně hlasitě to cvakne, yamaha na to nereagovala vůbec...
      a že kolega měl ve zvyku si ten mikrák furt vypínat (a pak ho třeba zapomněl zapnout), budu mu muset vypínač zneaktivnit (on má totiž všeobecně spoustu takovejch bezděčnejch automatickejch činností, až je to s ním často těžký, inu sedmdesátníka už nepředěláš...)

  • Borst
    Borst, 11.4.18 16:13:25  
     

    "Tichá smrt" zastihla tento regulátor:
    https://www.jino.cz/foxy-xr-120-opto-hv-stridavy-regulator-120a-air/heli_680
    http://strangery.sweb.cz/Reg.JPG
    Celá vrchní řada (6 MOSFETů) je kaput. Nedošlo k ničemu mimořádnému, stalo se při zapínání.
    https://www.vishay.com/docs/68738/si7164dp.pdf
    Oprava nepřipadá v úvahu, o to nejde, ale zajímal by mne názor na napěťové dimenzování.
    Regulátor může být připojen k napájecímu napětí až 50,4V (12S Li-Pol) a 4 kondenzátory paralelně v napájení mají uvedenou hodnotu 63 V/220 µF. Ty jsou dobré, ale u těch tranzistorů je z mého pohledu velmi malá napěťová rezerva.

    • Ondi
      Ondi, 11.4.18 22:05:59  
       

      To není snadné to takhle na dálku posoudit.
      Když si položíme otázku "jak oddělat rychle MOS FET", tak si můžem odpovědět.
      Napětím, proudem, výkonem, teplotou, nebo parametry avalanche (lavinových efektů) překračujícími ablsolutní limit.
      Přiblížení se k možnému scénáři destrukce se neobejde bez analýzy a měření i na funkčním podobném zařízení.

      Prakticky:
      Tranzistory s Uds 60V limit mohu použít i v obvodu s napětím 54V, akorát se musí ohlídat, jestli nemůže dojít k překročení parametrů pro lavinový efekt, zde 50A a 125mJ.
      Pochopitelně je také možné, že ty FET jsou v tom nevinně a že je oddělala disfunkce řídícího obvodu, nebo něco jiného.

      • Borst
        Borst, 12.4.18 18:08:17  
         

        "Pochopitelně je také možné, že ty FET jsou v tom nevinně a že je oddělala disfunkce řídícího obvodu ... " To je nejpravděpodobnější. Při zapínání byl zdroj o napětí 33 V připojen bez proudového nárazu (anti spark konektor), řídící signál na úrovni odpovídající klidovému stavu, motor v naprostém pořádku (funguje dál se stejným regulátorem).