Svědkové Jehovovi

Otevřená diskuze | Kategorie: Náboženství a filosofie
abuka (2019-10-13 22:52:11)sirStanley (2019-10-13 22:20:08)m.argo (2019-10-13 21:06:14)DalkoT23 (2019-10-13 20:49:19)rose66 (2019-10-13 13:16:57)a.l.tereza (2019-10-12 20:51:12)Alam (2019-10-09 12:10:35)frederikus (2019-10-06 10:49:20)9marie04 (2019-10-03 22:29:12)slavidan (2019-09-28 11:06:12)Bergamp (2019-09-22 21:32:59)rudla (2019-09-20 17:39:41)Green (2019-08-17 08:48:34)lupino (2019-06-17 20:16:43)radiac (2019-05-27 19:19:00)Carbon.de.Castel-Jaloux (2019-05-05 13:35:01)Divobyj (2019-04-28 21:53:59)jonatan (2019-04-11 22:15:42)paravan (2019-03-28 23:19:01)poko (2019-01-30 09:28:17)chenrezig777 (2019-01-01 22:27:24)ab.ba (2019-01-01 12:43:45)harodd (2019-01-01 09:40:08)
Svědkové Jehovovi
Založeno: 29. 9. 2013 | Příspěvků: 257 870 | Členů: 46
Správci: abuka (hlavní), m.argo

Oficiální stránky:
https://www.jw.org/cs/

Prosíme žádné odkazy na stránky odpadlíků.

Čemu svědkové Jehovovi věří?
https://www.jw.org/finder?wtlocale=B&docid=502015242&srcid=share
15 otázek a stručných odpovědí

Nová Strážná věž přináší sérii článků na téma smrti a vzkříšení.
https://www.jw.org/finder?wtlocale=B&docid=2019164&srcid=share

(Kolosanům 4:6)
Ať jsou vaše slova vždy laskavá, ochucená solí, abyste věděli, jak každému odpovědět.
(1. Petra 3:15)
Mějte v srdci posvátnou úctu ke Kristu jako Pánu a buďte vždy připravení obhájit svou naději před každým, kdo se vás ptá, jaké pro ni máte důvody, ale dělejte to s mírností a hlubokou úctou.

Nemůžete přispívat - nejste přihlášen!

  • abuka
    abuka, 13.10.19 19:24:34  
     

    Vydání revidovaného Překladu nového světa v italštině

    https://www.jw.org/cs/knihovna/videa/#cs/mediaitems/LatestVideos/pub-jwb_201910_11_VIDEO

    a:
    Video je sice trochu starší, ale i tak je z něho vidět, že nežijeme je sledováním zpráv z Ruska.
    :4:

    • visitor77
      visitor77, 13.10.19 20:43:45  
       

      revidovaný, nerevidovaný, nič sa nezmenilo, len nejaká jazyková úprava...

      • m.argo
        m.argo, 13.10.19 20:44:54  
         

        Taková jazyková úprava, aby byl text tak sriozumitelný, aby ho mohl pochopit i Visitor. :4:

        • abuka
          abuka, 13.10.19 20:58:24  
           

          Visitore, smazal jsem tvůj urážlivý a nepodložený výrok.

          • visitor77
            visitor77, 13.10.19 21:10:14  
             

            čakal som to:-)..aj pravdu treba mazať...

        • visitor77
          visitor77, 13.10.19 21:25:24  
           

          :-) ja PNS nečítam, iba ak musím zrovnávať...

          • abuka
            abuka, 13.10.19 21:32:49  
             

            Když ho nečítáš, tak ho ani nehodnoť.

            • visitor77
              visitor77, 13.10.19 21:34:07  
               

              z toho porovnávania vyplýva aj hodnotenie:-)

  • diky
    diky, 13.10.19 15:55:30  
     

    Jednoduchá rovnice. Člověk v životě dělá dobré skutky a zlé skutky. Dobré jsou mu započteny a žádný z nich nebude Bohem zapomenut.
    Zlé skutky, hříchy, jsou nám odpuštěny, pokud jich litujeme a máme pevné přesvědčení je neopakovat. Kdy to uděláme, je uplně jedno, třeba až v poslední vteřině života, nebo a já v to věřím že i ve smrti při setkání se Spasitelem, s Kristem.
    Další otázka, jsou následky spáchaných hříchů. Blahoslavení, kterým bylo dopřáno je napravit. V opačném případě zbývá Boží milosrdenství a přichází ke slovu očistec. Jiná možnost není.

    • MISERY.BEAR
      MISERY.BEAR, 13.10.19 18:34:32  
       

      Takže si Bůh vede podvojné účetnictví - má dáti/dal.

      • visitor77
        visitor77, 13.10.19 18:50:07  
         

        nie, je to jednoduchá rovnica, vyššie jasne definovaná...je na slobode rozumu a vôle, ako si to človek zariadi, ak ide o dobro - Boh sa vo svojej milosti prispôsobí a pridá k tomu milosrdenstvo...

        • abuka
          abuka, 13.10.19 19:02:24  
           

          Není to vůbec žádná rovnice, a lidský rozum tady nehraje žádnou roli.
          Rozhodovat bude Bůh, respektive jeho Syn, kterého tím pověřil.
          S našimi jednoduchými nebo složitými rovnicemi se můžeme tak akorát jít vyfotit. :6:

          • visitor77
            visitor77, 13.10.19 20:39:41  
             

            najprv je to na nás, a potom to vyhodnotí Boh, nie opačne...

            • abuka
              abuka, 13.10.19 20:43:39  
               

              Zkoumat může především každý sám sebe. Druhé můžeme maximálně upozornit na to, co dělají špatně. Soudit nám nepřísluší. Nikoho a nikdy.

              • visitor77
                visitor77, 13.10.19 20:46:45  
                 

                nejdřív je to na nás, Bůh je soudcem toho, co uděláme ve svobodě rozumu a vůle...

                • abuka
                  abuka, 13.10.19 20:51:47  
                   

                  A co jsem napsal?
                  Zkoumat může především každý sám sebe.

                  • visitor77
                    visitor77, 13.10.19 21:04:12  
                     

                    napísali ste: lidský rozum tady nehraje žádnou roli...naopak, hrá rozhodujúcu rolu, pretože sa rozhodujeme v slobode rozumu a vôle...tam, kde nie je (funkčný) rozum, tam nie je hriech...

                  • abuka
                    abuka, 13.10.19 21:10:49  
                     

                    +Lidský rozum nebude hrát roli při soudu.
                    Tak to bylo myšleno.

                  • visitor77
                    visitor77, 13.10.19 21:13:33  
                     

                    o ľudskom rozume (jeho rozhodovaní) sa dá hovoriť len v v živote v tele (na zemi)...

                  • abuka
                    abuka, 13.10.19 21:20:39  
                     

                    Přesně tak, proto bychom ho tady a teď neměli používat ke spekulacím kdo a jak bude souzen.

                  • visitor77
                    visitor77, 13.10.19 21:22:54  
                     

                    to nie je striktne otázka rozumu, ale pravosti biblickej viery...božstvo Krista je znakom pravej viery...

                  • visitor77
                    visitor77, 13.10.19 21:33:36  
                     

                    ono vlastne pre posúdenie biblickej pravdy je potrebný zdravý rozum, a len zdravý rozum potvrdí (a neprotestuje proti) božstvo Krista, - potvrdí, že Kristus mohol spasiť svet len súčasne v podstate Boha i v prirodzenosti človeka...nemohol teda byť Spasiteľom len v podstate Boha, ani len v podstate človeka...

                  • abuka
                    abuka, 13.10.19 21:34:03  
                     

                    O božství Krista je řeč jinde.
                    Tady řešíme soud a oprávněnost k němu.

                  • visitor77
                    visitor77, 13.10.19 21:45:43  
                     

                    božstvo Krista je hlavný/nosný bod/pilier kresťanského programu, všetko sa od toho odvíja - ak v tomto nie je (vieroučná) zhoda, neexituje potom žiadna zhoda, v ničom - je to len úbohé, k ničomu nevedúce doberanie sa, prenice, hádky, bez cieľa, bez riešenia - proste je to o ničom - vídíme to tu už roky...

                  • abuka
                    abuka, 13.10.19 21:49:33  
                     

                    Souhlasím, prostě to nevytahuj. Začal jsi s tím ty a opět zbyteně, k tématu to vůbec nebylo.
                    My to prostě přejít bez povšimnutí nemůžeme.

    • m.argo
      m.argo, 13.10.19 20:01:35  
       

      Diky, očistec ne. To není nic, co by vycházelo z biblického učení. Nemůřeš si vymyslet nco jen proto, že ti to nějak zapadá do představ, které sis utvořil.

      • diky
        diky, 13.10.19 20:20:53  
         

        Samozřejmě že z Bible vychází, už ve Starém zákoně je přece psáno, že Ve Starém zákoně nacházíme oporu pro modlitbu za zemřelé. V 2. knize Makabejské 12, 43-46 čteme, Juda Makabejský „dal vykonat za mrtvé smírnou oběť, aby byli zbaveni svých hříchů“.
        Proč? Kdyby byli v nebi, modlitby a oběti by nepotřebovali, kdyby v pekle, nebyla by jim nic platná.
        Učení o očistci, o nějakém procesu, kdy platíme, napravujeme, odčiňujeme následky svých hříchů, je prastaré, není to nic novodobého, jak se snaží někteří dokazovat.
        Křesťanství mluví jasně a srozumitelně.

        • m.argo
          m.argo, 13.10.19 20:27:40  
           

          1. Kniha Makabejských není kanonizovaná.
          2. Modlitba za mrtvé nedokazuje očistec.
          3. ...tedy kdyby peko existovalo, že?
          4. O tom očistci mi, prosím, něco cituj.

          • visitor77
            visitor77, 13.10.19 20:40:26  
             

            kánon biblických kníh určuje Cirkev, nie SJ...

            • m.argo
              m.argo, 13.10.19 20:43:49  
               

              A co třeba biblisti?

              • visitor77
                visitor77, 13.10.19 20:47:20  
                 

                kánon stanovili katolícki biblisti...

                • m.argo
                  m.argo, 13.10.19 20:48:42  
                   

                  Katoličtí bibliosti nahrávají katolické církvi.

                  • visitor77
                    visitor77, 13.10.19 21:21:01  
                     

                    tu nejde len o KC, kánon stanovený KC rešpektujú aj iné apoštolské cirkvi - pravoslávne i anglikánska...

                  • abuka
                    abuka, 13.10.19 21:37:20  
                     

                    No pochopitelně, přece se církev nemola zbavit jediné zmínky o modlitbě za mrtvé.
                    A co ten historický lapsus zrovna ve 2. Mak.?
                    Neříkal Ježíš, že "Tvé slovo je pravda"?

                • abuka
                  abuka, 13.10.19 20:56:58  
                   

                  Kánon SZ byl uzavřen Židy kolem roku 100 n.l.
                  Církev ho jen potvrdila.
                  Deuterokanonické spisy byly do Bible zařazeny pravděpodobně Jeronýmem, a ani on si nebyl jistý.

                  • visitor77
                    visitor77, 13.10.19 21:05:10  
                     

                    my (a všetci kresťania) rešpektujeme kánon, aký ho poznáme v našich prekladoch Biblie, a ten stanovila KC...

                  • visitor77
                    visitor77, 13.10.19 21:16:28  
                     

                    ak ich tam zaradil, tak si bol istý...

                  • abuka
                    abuka, 13.10.19 21:47:19  
                     

                    Aha, tak zpět.
                    Do biblického kánonu je zařadil Augustýn.
                    Jeroným byl naopak proti.
                    Ve svém prologu ke knihám Samuelovým a Královským tedy Jeroným uvádí inspirované knihy Hebrejských písem v souladu s hebrejským kánonem (v němž je 39 knih vedeno jako 22) a pak říká: „Je tedy dvaadvacet knih . . . Tento prolog Písma může sloužit jako dobře podložený přístup ke všem knihám, jež překládáme z hebrejštiny do latiny, abychom věděli, že vše, co je mimo ně, se musí zařadit do apokryfů.“ V dopise jedné paní, která se jmenovala Laeta, psal Jeroným o výchově její dcery a radil: „Ať se vyhýbá všem apokryfním knihám, a pokud si je někdy bude chtít přečíst, ne proto, že by v nich byly pravdivé nauky, ale z úcty k jejich neobyčejným příběhům, ať si uvědomí, že je ve skutečnosti nenapsali ti, komu jsou přisuzovány, že je v nich mnoho nesprávných prvků a že k tomu, aby se v blátě našlo zlato, je třeba velké dovednosti.“ (Epistole sancti Hieronymi, III, III, 5)

            • abuka
              abuka, 13.10.19 20:50:56  
               

              Něco málo ke 2. Makabejské:
              Tato zpráva je sice zařazena za První Makabejskou, ale pojednává o stejném období (asi 180 př. n. l. až 160 př. n. l.); nenapsal ji však autor První Makabejské. Autor stylizuje knihu jako shrnutí předcházejících spisů jistého Jásona Kyrenského (Cyrenejského). Popisuje pronásledování Židů pod Antiochem Epifanem, vyplenění chrámu a jeho pozdější opětovné zasvěcení.
              Vyprávění líčí, jak Jeremjáš při zničení Jeruzaléma nese svatostánek a truhlu smlouvy do jeskyně na hoře, ze které se Mojžíš díval na zemi Kanaán. (2. Makabejská 2:1–16) Svatostánek však byl nahrazen chrámem asi o 420 let dříve.
              Některé texty se v katolické věrouce používají na podporu nauk, jako je posmrtný trest (2. Makabejská 6:26), přímluvy od světců (15:12–16) a to, že je správné modlit se za mrtvé. (12:41–46, ČB-Hč)
              V úvodu ke Knihám Makabejským Jeruzalémská bible (angl.) o Druhé Makabejské říká: „Je stylizována slohem helénistických spisovatelů, nikoli však těch nejlepších: sloh je místy okázalý a často je bombastický.“ Autor Druhé Makabejské nepředstírá, že by psal pod Boží inspirací, a část druhé kapitoly věnuje tomu, že vysvětluje, proč při pojednávání o námětu zvolil určitou metodu. (2. Makabejská 2:24–32, ČEP) V závěru svého díla říká: „Já také tu konec řeči učiním. A jestliže cos dobře jsem psal a jak na dějiny náleží, toť by i mně potěšitelné bylo: pakli méně hodně, buď mi odpuštěno.“ (2. Makabejská 15:38, 39, ČB)
              Všechno nasvědčuje tomu, že kniha byla napsána řecky někdy mezi rokem 134 př. n. l. a pádem Jeruzaléma v roce 70 n. l.

              • visitor77
                visitor77, 13.10.19 21:06:59  
                 

                špekulácie, kresťanská biblistika zaradila knihy Makabejských (ako deuterokánonické) do kánona biblických kníh...

                • abuka
                  abuka, 13.10.19 21:51:59  
                   

                  Myslíš tu spekulaci, přesněji historický nesmysl o stěhování svatostánku?
                  To máš pravdu, ignorovat 420 let v historii, to je fakt síla.

          • visitor77
            visitor77, 13.10.19 20:59:43  
             

            - knihy Makabejských sú deuterokánonické, sú v kánone apoštolských cirkví,už knihy 'Makabejských napovedajú existenciu očisca,
            - peklo existuje, je to biblický fakt,
            - už x-krát boli uvedené texty, ktoré nasvedčujú existencii očisca, napr. o tom splacení do haléře, vyprali si roucha v krvi Beránka, oheň vyzkouší, smírčí oběti za mrtvéa i...
            2 Mak 12, 45
            
45 On však byl přesvědčen, že těm, kdo zemřeli ve zbožnosti, je připravena nejkrásnější odměna. To je vznešená a zbožná myšlenka – proto dal přinést smírčí oběti za mrtvé, aby jim byly odpuštěny hříchy.

            1 Kor 3, 13-15

            13 dílo každého vyjde najevo. Ukáže je onen den, neboť se zjeví v ohni; a oheň vyzkouší, jaké je dílo každého člověka.

            14 Když jeho dílo vydrží, dostane odměnu.

            15 Když mu dílo shoří, utrpí škodu; sám bude sice zachráněn, ale projde ohněm.

            
Mt 5, 26

            26 Amen, pravím ti, že odtud nevyjdeš, dokud nezaplatíš do posledního haléře.

  • visitor77
    visitor77, 13.10.19 15:04:14  
     

    všimol som si, že u Karla všetky médiá i TV zdôrazňujú obzvlášť jeho vlastnosť, ktorej neskutočne vynikal - NOBLESA!
    NOBLESA: - vlastnosť niečoho vznešeného, vzbudzujúceho obdiv a úctu, jemnosť v reči i správaní, miernosť, elegancia, šľachetnosť a uhladenosť v správaní i v reči, láskyplnosť v správaní...
    - naviac ten obrovský a výnimočný dar Ducha Svätého - dar umenia (spevu), ktorý dokonale využil (nezakopal ho, hoci prakticky nemal hudobné vzdelanie), a ktorým robil 60 rokov radosť všetkým...všetko nuansy noblesy a lásky k človeku - pre nebo, spásu!
    - ak dobro (zvlášť vo viere), ktoré sme v živote urobili v prospech iných, preváži na pomyselných váhach zlo, ktoré sme spáchali, a to zlo oľutovali - sme spasení! - jednoduchá rovnica!...

    • abuka
      abuka, 13.10.19 15:09:37  
       

      ANO pro Mistrovu noblesu.
      NE pro nebiblický názor, že nedostatek nebo hřích v jedné oblasti lze vyvážit přednostmi v jiných oblastech.
      U Boha má cenu jen upřímné pokání, do kterého patří rozhodnutí v hříchu nepokračovat, případně odčinit způsobené zlo.

      • visitor77
        visitor77, 13.10.19 15:12:38  
         

        pokánie pred smrťou je isto aj o tom, že dotyčný v hriechu už nebude pokračovať - nemá čas ani elán pre hriech:-)

        • abuka
          abuka, 13.10.19 15:44:50  
           

          S tím bych i souhlasil, ale já reagoval na toto:
          - ak dobro (zvlášť vo viere), ktoré sme v živote urobili v prospech iných, preváži na pomyselných váhach zlo, ktoré sme spáchali, a to zlo oľutovali - sme spasení! - jednoduchá rovnica!...
          a:
          Podle mě nemá tento názor oporu v Písmu. Nelze vyvažovat špatné skutky dobrými, aniž by ty špatné byly odčiněny.

        • m.argo
          m.argo, 13.10.19 20:05:48  
           

          Jako KDYŽ třeba přestane běhat za ženskými proto, že "už nemý sílu", tak je to pokání? To myslíš vážně? :15:

          • m.argo
            m.argo, 13.10.19 20:45:59  
             

            nemá

          • visitor77
            visitor77, 13.10.19 21:07:50  
             

            tu vôbec nejde o to, je to vaša smyšlenina...

            • abuka
              abuka, 13.10.19 21:09:06  
               

              visitor77, 13.10.19 15:12:38
              pokánie pred smrťou je isto aj o tom, že dotyčný v hriechu už nebude pokračovať - nemá čas ani elán pre hriech:-)

              • visitor77
                visitor77, 13.10.19 21:14:42  
                 

                v čom sa mýlim?

                • abuka
                  abuka, 13.10.19 21:30:18  
                   

                  Ve dvou věcech.
                  1. To, co jsi označil za smyšlenku m.argo, jsou tvoje vlastní slova. :4:
                  2. Jak už napsala, to že někdo už nemůže hřešit, protože na to nemá síly, nelze považovat za pokání.,

                  • visitor77
                    visitor77, 13.10.19 21:40:27  
                     

                    :-) viackrát som napísal, že keď sa človek obráti pred smrťou (a prijme sviatosť pokánia a eucharistiu), je absurdné, aby hrešil - pretože je v obrátení už naplnený Božím Duchom, a je už uzobraný v očakávaní stretnutia s Kristom...
                    - hreší taký, ktorý toto v zatvrdlivosti srdca (v neviere) neučinil, a tak je v moci diabla (často preklína svoj život, repce proti Bohu, nerobí pokánie - nechce ani kňaza, hoci mu to rodina umožní)...

                  • abuka
                    abuka, 13.10.19 22:05:22  
                     

                    Dobře, ale ani v tom případě nespočívá pokání v tom, že někdo hřešit nemůže.

                • abuka
                  abuka, 13.10.19 21:38:24  
                   

                  Ty přece nic nesrovnáváš, točíš se pořád dokola na 3-4 verších.

                  • visitor77
                    visitor77, 13.10.19 21:42:30  
                     

                    za tie roky som (a nielen ja, dokonca i poko) zrovnal stovku textov JB/Vulgata/ČEP vs PNS - a to boli niekedy šoky, že:-)

                  • abuka
                    abuka, 13.10.19 22:09:15  
                     

                    Ty se odvoláváš na poka? :7:
                    Srovnávání biblických překladů nespočívá v tom, že hledám výraz, na který jsem zvyklý, a pokud ho nenajdu, druhý překlad odsoudím.

                  • visitor77
                    visitor77, 13.10.19 23:24:06  
                     

                    vžd išlo o podstatu, nie o slovíčka...

      • visitor77
        visitor77, 13.10.19 15:19:08  
         

        ako hovoria biblisti, teológovia, svätci, kresťanskí proroci, vizionári: budeme nesmierne prekvapení, kto bude vs nebude v Božom kráľovstve - drtivo tam nebudú tí, ktorí si myslia, že tam budú, a opačne - nebudú tam tí, ktorí si myslia že tam budú, dokonca ani tí, ktorých všetci do Božieho kráľovstva pasujú...pri poslednom súde to vraj bude najväčšie prekvapenie...jediným kritériom bude láska (ak bude vo viere, je tam istota spásy)...

        • abuka
          abuka, 13.10.19 15:40:49  
           

          On tady někdo mluví o tom, kdo bude schválen pro Boží království? :7:

        • diky
          diky, 13.10.19 15:57:24  
           

          Jasně. Ale já když tvrdím, že tam možná uvidíme Hitlera se Stalinem jak mastí karty, tak bývám nepochopen!

          • abuka
            abuka, 13.10.19 17:02:31  
             

            Nj, nediv se jim, oni tomu nerozumějí.
            V Písmu se sice píše, že "není práce ani vymýšlení ani poznání ani moudrost v šeolu, v místě, k němuž jdeš", ale objektivně vzato, o kartách tam nic není. :6: :6:

          • visitor77
            visitor77, 13.10.19 18:51:50  
             

            s tým Hitlerom a Stalionom je to síce pritiahnuté za vlasy - ale v podstate máš pravdu, my nikdy nemáme právo súdiť...

            • abuka
              abuka, 13.10.19 20:28:11  
               

              A že tady tak rád skuhráš, jak špatně dopadneme. :4:

              • visitor77
                visitor77, 13.10.19 20:41:07  
                 

                nikdy som nič také netvrdil, účelovo podsúvate...

                • m.argo
                  m.argo, 13.10.19 20:45:37  
                   

                  Ale tvrdil.

                • abuka
                  abuka, 13.10.19 20:59:39  
                   

                  Opakovaně.

                • visitor77
                  visitor77, 13.10.19 21:01:51  
                   

                  bolo tam aj niečo iné - písal som všeobecne: kto neuverí v božstvo Syna, nemá šancu...

                  • abuka
                    abuka, 13.10.19 21:08:15  
                     

                    Opakovaně nám tady vyhrožuješ, jak to bude pro nás ve dni soudu těžké.
                    Podstatné je uvěřit v Kristovu výkupní oběť, ožství není
                    v žádné podmínce uvedeno.

                  • visitor77
                    visitor77, 13.10.19 21:12:22  
                     

                    lebo odmietate božstvo Syna, a degradovali ste ho na archanjela (ktorý je stvorený), čo v kresťanstve nemá precedens...

                  • abuka
                    abuka, 13.10.19 21:31:43  
                     

                    Jak božství Krista, tak degradace Božího syna na anděla, existuje pouze ve vaší mysli.