Vlaky, vláčky, mašinky

Otevřená diskuze | Kategorie: Auto-moto a doprava
simona.olga (2019-02-19 06:14:45)Paia (2019-02-18 21:57:33)Kennyska (2019-02-18 18:16:14)sv2405 (2019-02-17 05:38:55)walker (2019-02-16 23:01:09)trautenberg (2019-02-15 16:13:08)kunerolavitriol (2019-02-14 07:09:47)777_kolemjdouci (2019-02-01 05:54:53)petr. (2019-01-14 18:24:56)jura.86 (2018-12-26 22:33:24)pletiplot (2018-12-11 21:33:33)MODRATKO (2018-12-09 14:02:09)Kaiserwalder (2018-06-17 16:38:17)katelein (2018-03-29 08:06:05)kecka-ukecana (2017-06-10 00:14:31)denis.marc (2017-04-03 12:36:30)kalipsao (2016-10-16 01:02:03)alfonsjizerskej (2016-09-19 22:44:11)
Vlaky, vláčky, mašinky
Založeno: 13. 11. 2011 | Příspěvků: 3 503 | Členů: 18
Správci: walker (hlavní), 777_kolemjdouci

O všem, co je spojené s železnicí.
-------------------------------------
Nepostujte prosím jen holé odkazy na obrázky či videa, ale dejte i popis, co v uvedeném odkazu najdeme, ať tady nemáme jen strohý žlutý les odkazů.
Díky

Nemůžete přispívat - nejste přihlášen!

  • simona.olga
    simona.olga, 18.2.19 16:38:01  
     

    Jezdily u nás také vagóny, které měly každý svůj vchod po straně?

    • Paia
      Paia, 18.2.19 21:57:32  
       

      přeložím do srozumitelna:
      vagóny, jejichž kupátka měla samostatný vchody po stranách

      myslím, že u nás ne, ty se vyskytovaly převážně na britskejch kolejnicích (a případně v jejich koloniích)

      • simona.olga
        simona.olga, 19.2.19 06:14:45  
         

        Tak jsem to myslila. Díky, že jsi mě opravil.

  • madame.Corall
    madame.Corall, 16.2.19 12:41:52  
     

    http://www.zastavkopedie.er.cz/

    • bystrina
      bystrina, 18.2.19 18:58:52  
       

      to je prekrasny.... :4: :4: :4: :15:

  • Kennyska
    Kennyska, 2.2.19 08:47:07  
     

    https://www.youtube.com/watch?v=Amj7SzpU4UU

    To by se sem taky mohlo klidně hodit... Ta mašinka je přece krásná... :2: A ty vagónky, s oleštěnýma lavicema taky... :2:

    • walker
      walker, 3.2.19 17:03:02  
       

      Jj.. :)

      • simona.olga
        simona.olga, 11.2.19 17:05:44  
         

        Jezdí ještě někde vagóny s těmi vysokánskými schody?

        • walker
          walker, 11.2.19 18:59:01  
           

          Ty z klipu jen jako historický v rámci železničních nostalgických jízd na zvláštních vlacích. Ale pokud má člověk nějaký pohybový problém, užije si dost vysokopodlažních vozů se schody i v běžných současných soupravách.

          • simona.olga
            simona.olga, 13.2.19 21:12:11  
             

            Já nevím, jak to je dnes. Ale nastupovat do vlaku po vysokých, úzkých schodech, ještě se zavazadly, to bylo i pro nás, tehdy mladé, dílo.

            • walker
              walker, 13.2.19 21:20:51  
               

              Jezdí i dost nízkopodlažních jednotek, jako Pantery nebo Elefanty, ale v lokomotivních vlacích bývají vozy klasické vysoké stavby. Ake i v těchto soupravách (tzv.vlacích vyšší kvality) bývá řazen vůz pro přepravu tělesně postižených. Tito cestující si ale většinou musí přepravu objednávat. Buď je ten vůz vybaven zvedací plošinou, která je jeho součástí, nebo je plošina samostatná, umístěná na peronech vybraných stanic.

              • walker
                walker, 13.2.19 21:23:00  
                 

                Ty jmenovaný jednotky jsou nízkopodlažní částečně, ale i tak je tam přeprava cestujících na vozíku možná.

              • simona.olga
                simona.olga, 14.2.19 20:32:18  
                 

                A co Pantografy? Už skončily?

                • walker
                  walker, 14.2.19 22:40:02  
                   

                  Pantograf se říkalo jednotkám 451 a 452 - obojí stejnosměrný
                  s několika málo odlišnostmi, obojí nízkopodlažní. Z těch existují dvě jednotky, jedna je jako stálý exponát NM tuším v Chomutově, druhá je zachovaná jako provozní pro historickou vozbu a podobný příležitosti. Z ostatních se těží použitelný náhradní díly a zbytek z nich se postupně šrotuje, deponovaný je to, nebo aspoň bylo, na ONJ v Praze - Michli. Ta provozní historická jednotka je, mám dojem, domovskou stanicí v Šumperku.

                  A pak jsou ještě jako Pantografy označovaný jednotky řady 460 (stejnosměrná) a 560 (střídavá), tyto jsou mladší a obě mají klasicky vysokou stavbu skříní. Zatím jezdí, ale pomalu a jistě taky dosluhují. Počítám, že v průběhu let budou i ony nahrazeny Pantery.

                  • walker
                    walker, 14.2.19 22:42:12  
                     

                    NTM - Národní Technické Muzeum

                    ONJ - Odstavné Nádraží Jih

                  • simona.olga
                    simona.olga, 16.2.19 19:26:35  
                     

                    Jak to Ty Pavle všechno víš?

                  • walker
                    walker, 16.2.19 23:01:09  
                     

                    Baví mě ten svět. Pak jsou tu zážitky všeho druhu při samotným cestování a tak.. Zajímá mě to, ale nevím ani desetinu z toho, co bych chtěl.

    • simona.olga
      simona.olga, 4.2.19 21:12:29  
       

      Dřevěné lavice také dobře pamatuji. Ale žádné pohodlí to nebylo.

  • simona.olga
    simona.olga, 1.2.19 20:27:18  
     

    Vlaky jsou krásná věc. A úroveň dopravy se velmi zlepšila oproti našemu dětství.

    • walker
      walker, 1.2.19 21:05:19  
       

      Souhlas. Jsou moderní vozidla a i přístup k cestujícím se v mnohém zlepšil, i díky konkurenci soukromých dopravců.

      Ale vždycky se něco najde, co člověku potěšení z cestování kazí, to je taky pravda. Třeba poruchovost mj. právě těch moderních vozidel, je až zarážející. I díky tomu se poslední dobou jezdí až tzv. na krev, a je to už znát.

      • simona.olga
        simona.olga, 1.2.19 21:08:37  
         

        Poruchovost nedokážu posoudit. Já vidím čistotu, pohodlí a tak....

        • walker
          walker, 1.2.19 21:35:37  
           

          To ano, když si elektronika nepostaví hlavu, když všechno funguje, je to fajn. V opačným případě je to neštěstí.

          Fírové by mohli vyprávět. My jako cestující to můžeme zaznamenat ve výsledku jako zpoždění, nebo třeba klidně i několikery nefungující dveře na jedné jednotce, když už jede. Běžná věc. A to je jen to, co můžeme vidět. :2:

          • simona.olga
            simona.olga, 2.2.19 07:59:15  
             

            Co vše se může stát, když vypadne proud?

            • walker
              walker, 3.2.19 17:01:05  
               

              Tak čistě elektrická lokomotiva nebo elektrická jednotka uvízne na trati.

              Ale že by neplánovaně vypadlo samo od sebe napětí/proud z troleje, to se moc nestává, pokud není v troleji šťáva, bývá to spíš při napěťové výluce, když se musí vedení vypnout při některých jeho opravách, který se nedají dělat pod napětím.

              Mnohem častěji je důvodem porucha na vozidle, to fíra udělá tzv.neschopnost stroje, když nedokáže sám poruchu odstranit. Ohlásí toto vysílačkou a čeká na záložní lokomotivu.

            • walker
              walker, 3.2.19 21:18:29  
               

              A třeba u těch moderních vlaků, který mají tzv. vakuový toalety, tyto bez proudu nefungují, bez proudu (nebo se staženým sběračem) nefunguje topení, nebo v létě klimatizace, je li přítomna.. Což je na pytel, když vlak někde delší dobu trčí.

              • simona.olga
                simona.olga, 3.2.19 21:29:37  
                 

                A dveře otevřít jdou?

                • walker
                  walker, 3.2.19 21:59:12  
                   

                  Měly by jít, ale pokud jsou dálkově ovládané, fíra je neuvolní. Jinak je v takových případech z důvodu bezpečnosti zákaz opustit vlak (pro cestující). Když je třeba venku stržené vedení, které ještě není vypnuté, je tam životu nebezpečno. Nebo když vlak třeba uvízne na viaduktu nebo estakádě, v tunelu.. Poslední, co je potřeba, aby se tam potulovali cestující.

                  • simona.olga
                    simona.olga, 4.2.19 18:25:34  
                     

                    A co kdyby nedejbože začalo ve vagóně hořet a lidi nemohli ven?

                  • walker
                    walker, 4.2.19 19:22:54  
                     

                    Jsou tam hasičáky. Tedy by v každým voze měly být, pokud je někdo nešlohl, nebo se nevykašlal na předpisy.

                  • walker
                    walker, 4.2.19 19:27:17  
                     

                    Pokud by lidi nemohli ven, dají se rozbít okna, kdyby o něco šlo, a tyto použít jako nouzový východ.

    • walker
      walker, 1.2.19 21:06:17  
       

      A vítej. :)

      • simona.olga
        simona.olga, 1.2.19 21:10:48  
         

        Díky. Mě to velmi baví se vykecávat na fórech. Už mnoho let.

  • Kennyska
    Kennyska, 1.2.19 05:33:40  
     

    Už na značkách...

  • Kennyska
    Kennyska, 31.1.19 21:46:08  
     

    Du spat...

    Dobrou...

    Pak to za mnou smáznite... :2:

    • walker
      walker, 31.1.19 21:47:48  
       

      Dobrou, provedu. :)

    • trautenberg
      trautenberg, 31.1.19 21:47:50  
       

      dobrou :2:

  • trautenberg
    trautenberg, 31.1.19 21:33:03  
     

    Čína.. :15: https://nahraj.to/2dru

    • trautenberg
      trautenberg, 31.1.19 21:35:27  
       

      :4: https://nahraj.to/2drv

    • Kennyska
      Kennyska, 31.1.19 21:35:50  
       

      Tak tam bych taky nikde netrefila...

    • walker
      walker, 31.1.19 21:37:32  
       

      :15: Tamější normálka, u nás si musíme jako s největším kolejištěm vystačit tím v Český Třebový. :13:

      • Kennyska
        Kennyska, 31.1.19 21:41:25  
         

        Vystupuji z vlaku...
        Kterej mizí v dálce...
        Stojím v České Třebové
        a všude kolem pražce...
        Vždyť je jaro...
        Zapni si kšandy...
        Pozdravuj vlaštovky
        a muziko, ty hraj...!

        • walker
          walker, 31.1.19 21:43:28  
           

          Tralala.. :13:

  • kunerolavitriol
    kunerolavitriol, 31.1.19 20:15:36  
     

    zimní hračka

    https://youtu.be/PS0R_nWm5Rs

    • walker
      walker, 31.1.19 20:28:33  
       

      Jenom mě trošku udivuje, jak dobře mu to napájení funguje, v tom sněhu. Tedy, že mu to nezkratuje kolejnice mezi sebou.

      • Paia
        Paia, 31.1.19 20:35:22  
         

        v mládí jsem dělal všelijaký pokusy s elektřinou a zjištění bylo, že pro malý napětí (já to měl do 6V DC) je čistá voda nevodivá, teprve až osolená se chovala jako vodič, takže ten sníh by nemusel kolejnice zkratovat

        • walker
          walker, 31.1.19 21:02:22  
           

          To bude ono.

        • Kennyska
          Kennyska, 31.1.19 21:05:31  
           

          Takže u nás by to asik nejezdilo...

    • trautenberg
      trautenberg, 31.1.19 20:39:08  
       

      :15: :15: